آرایش خانمها

نحوه آرایش خانم ها hamidking990@yahoo.com

آرایش خانمها

نحوه آرایش خانم ها hamidking990@yahoo.com

چند روش برای زیبا تر شدن

 

خودارایی


1)قبل از هر چیز از یک کرم مرطوب کننده روی پوست و لب ها استفاده کنید.سپس از کرم پودر یا کانسیلر برای لک های روی پوست ،حلقه های سیاه زیر چشم و...هر ناهماهنگی که روی پوست می بینید استفاده کنید وسپس آنرا محو کنید تا پوست از لحاظ ظاهر لک ،جوش نداشته باشد .

 

2)کرم پودر مقداری روی پوست زیر چشم و دور بینی بگذارید و آنرا پخش کنید تا پوست کاملا ظاهر یکنواختی پیدا کند.

 

خودآرایی

 

3)از پودر صورت برای گرفتن براقی و روغنی بودن و بخشیدن ظاهری سلامت و سرزنده به پوست استفاده می کنیم.(ضمنا استفاده از پودر به دوام آرایش کمک میکند)برای این کار از یک فرچه بزرگ استفاده می کنیم .و آنرا کمی در پودر میزنیم و سپس روی تمام صورت پخش می کنیم.

 

4)سپس با یه دستمال کوچک پودر اضافی زیر چشمها رو می گیریم تا از به هم ریختن آرایش چشم ها جلو گیری کنیم.

 

خودارایی

 

5)می تونیم از یه سایه به رنگ بادمجونی برای پشت چشم به طوری که از مژه ها به سمت ابرو اونو محوتر کنیم و از یه فرچه بزرگ استفاده کنیم تا فقط یه بار تو سایه بزنیم و پشت چشم ا ستفاده کنیم تا فقط یه سایه خیلی مات داشته باشیم و با کمی پودر کناره های سایه رو محو کنیم.

(بعضی از خانوم ها معمولا از خط چشم هم استفاده می کنند که معمولا مشکی و یا قهوه ای هست.. برای روز زیباتر هست که از یک سوم خط مژه به سمت بیرون و نه خیلی ضخیم کشیده بشه تا آرایش طبیعی تر به نظر بیاد)

 

خودآرایی

 

6)از فر مژه برای حالت دادن به مژه ها استفاده می کنیم و سپس ریمل را هم به مژ های بالایی و هم مژه های پایینی می زنیم.

 

7)ابرو ها رابا یه فرچه گرد مث برس ریمل شانه میزنیم...سپس با مداد ابرو یا سایه داخل ابرو ها را پر یا به اون ها مدل میدیم و دوباره با همون فرچه کوچیک ابرو رو شونه میزنیم تا مداد ابرو ظاهر طبیعی پیدا کنه .. آخر سر هم با کمی ژل ابرو دوباره ابرو هارو شونه میزنیم تا مدل ابروهاثابت بمونه.

 

8)شما می تونین از رژ گونه صورتی یا هلویی با یه فرچه بزرگ روی گونه استفاده کنین و سپس با کمی پودر صورت کناره هاشو محو تر کنین تا طبیعی تر به نظر بیاد.

 

9)یه رژلب کمرنگ بدون استفاده از خط لب ..رژلب رو حتما با قلم مو استفاده کنین تا طبیعی و زیباتر به نظر بیاد.آخر سر یه کمی دوباره پودر بزنین تا همه چیز ظاهری طبیعی داشته باشه ...و صورتتون هم برق نزنه..

 

10)یه وقت هایی شاید دوست داشته باشین که رژلبتون مشخص تر باشه ،پس بعد از این که تمامی مراحل بالا رو انجام دادید.دور لبتون رو با خط لب مشخص میکنین .سپس با همون خط لب داخل لب هارو هم پر میکنین و سپس از رژلب همرنگ باخط لب با قلم مو کمی روی لب رو رژ بزنید

آرایشی جذاب و زیبا فقط در 5 دقیقه

آرایشی جذاب و زیبا فقط در 5 دقیقه

آرایشی جذاب و زیبا فقط در 5 دقیقه
 
مـعــمولا خانم ها به دنبال روشی هستند تا مدت زمان آرایش خود را کوتاهتر کنـنـد. در ایـن قسـمـت راه کــارهایی برای آرایشی ساده ظـرف مـدت زمـان ۵ دقـیـقـه و یـا حـتـی کوتاهتر بیان شده است :

 

 
دقیقه اول :

 

 

قـلم مـوی رنـگ بـر ( بی رنگ کننده ) را بـرداشـتــه و بـر روی گـودی چشـم، کـک و مـک ها و هرگونه کـبودی و سرخی موجود بر روی پوست بزنـید و بـا نــوک انگشتان خود بر روی قسمت های ذکر شده ضربه های آرامی وارد کنید تا مواد بخوبی جـــذب پوست شما شده و نقاط مذکور را کاملا پوشش دهند.

 

دقیقه دوم :

 

با پد و یا فرچه مخصوص پن کک را بـه طـور یکسان به قسمت های مختلف پوست خـود بـزنـیـد. الـبـتـه ایـن کـار را با ملایمت انجام دهید تا باعث از بین رفتن بیرنگ کننده نشود.

 

دقیقه سوم :

 

قـلـمو را بـه پودر پوشش دهنده آغشته کنید و آن را بــه زیر، بالا و اطراف چشم خود به خوبی بمالید.

 

دقیقه چهارم :

 

بـا استفاده از فر مژه، مژه های خــود را حـالت دهید سپس از ریمل سیاه رنگ اســـتفاده کرده و آنرا تنها بر روی نوک مژه های خود بزنید.

 

دقیقه پنجم :

 

به وسـیــله یک رژگونه برنز رنگ، گــونه و پشت چشمهای خود را کمی تیره کنید و در آخـر نـیـز از رژ لب مورد علاقه خود استفاده کنید.با کـمـی تمرین می توانید مدت زمان این کار را به کمتر از 5 دقیقه نیز برسانید.

همه چیز در مورد اکستنشن مو که باید بدانید

همه چیز در مورد اکستنشن مو که باید بدانید -ا

همه چیز در مورد اکستنشن مو که باید بدانید - آکا
حتما از شامپوهای مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید زیرا محصولات معمولی اغلب حاوی مواد سیلیکونی هستند. این مواد چسب اکستنشن را شل می‌کنند.   چند سالی است که تب و تاب اکستنشن میان خانم‌ها بالا...
همه چیز در مورد اکستنشن مو که باید بدانید - آکا
حتما از شامپوهای مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید زیرا محصولات معمولی اغلب حاوی مواد سیلیکونی هستند. این مواد چسب اکستنشن را شل می‌کنند.
 
چند سالی است که تب و تاب اکستنشن میان خانم‌ها بالا گرفته است. برخی خانم‌ها از این روش، برای بلندتر کردن موها و برخی برای پرپشت نشان دادن موهای‌شان استفاده می‌کنند. البته می‌توان با انتخاب اکستنشن در رنگ‌های متفاوت یا فانتزی از آن به‌عنوان « های‌لایت » یا « مش » نیز استفاده کرد. اما این روش مانند سایر ترفندهای زیبایی مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارد. بد نیست قبل از انجام آن با انواع اکستنشن‌ها، روش‌های مختلف نصب، مراقبت‌های قبل و بعد و همچنین خطرهای آن برای موها آشنایی پیدا کنید.

تا 5 روز حمام نروید
بهتر است موهای خود را در 5 روز اول بعد از نصب اکستنشن شست‌وشو ندهید تا چسب‌ها سرجای خود کاملا ثابت شوند. در هفته اول ممکن است پوست سرتان به خارش بیفتد. در این صورت از اسپری مرطوب‌کننده مو استفاده کنید. این خارش طبیعی است. بعد از چند روز پوست سر به اکستنشن عادت می‌کند. ممکن است اوایل هنگام خواب در قسمت‌هایی که اکستنشن اضافه شده احساس ناراحتی کنید. این حس بعد از 4 تا 5 روز از بین خواهد رفت و دیگر حتی متوجه اکستنشن نخواهید شد. توصیه می‌شود قبل از خواب، موهای خود را با یک کش سر نرم در بالای سرتان جمع کنید یا اینکه آنها را ببافید تا به هم گره نخورند. هیچ‌وقت با موهای خیس و مرطوب نخوابید.

 متداول‌ترین روش نصب
روش‌های متعددی برای نصب اکستنشن وجود دارد. متداول‌ترین آنها روش «اتصال حرارتی» است که در آن ابتدا یک دسته باریک از موها جدا شده و کمی‌ بالاتر از ریشه مو محلول چسبناک خاصی مالیده می‌شود و یک دسته باریک از موهای اکستنشن روی آن قرار می‌گیرد. سپس به وسیله گیره یا انبرک ویژه‌ای این موها به هم فشرده شده و حرارت انبرک، چسب را ذوب کرده و موهای مصنوعی به موهای طبیعی می‌چسبند. البته علا‌وه بر این روش با کلیپس و نخ نیز می‌توان موهای مصنوعی را به موهای طبیعی متصل کرد. با استفاده از اکستنشن‌های کلیپسی می‌توان هر زمان در خانه موی اضافه را توسط کلیپس به موهای خود وصل کرده و بعد به‌راحتی آن را جدا ساخت. در روشی دیگر نیز موی اضافه به ریشه موی طبیعی فرد وصل شده و دور آن پیچیده می‌شود. البته در این روش، احتمال ریزش و آسیب مو بیشتر است. در آخرین روش نیز اکستنشن از زیر به پوست سر وصل می‌شود.

 مراقب وزن سرتان باشید!
قبل از انجام اکستنشن حتما موهای خود را با یک شامپوی مناسب شست‌وشو دهید تا هر گونه چربی و محصولات آرایشی از روی آن پاک شود. برای نصب اکستنشن، مو باید حداقل 7 تا 10 سانتی متر بلندی داشته باشد. هر قدر مو بلند‌تر باشد اکستنشن راحت‌تر نصب می‌شود. با این حال موهای خیلی کوتاه را نیز می‌توان اکستنشن کرد. 

بهتر است
 قبل از اکستنشن یک تکه کوچک از موی خود را در اختیار آرایشگرتان قرار دهید تا بتواند موهای همرنگ خودتان را تهیه کند. 
اگر موهایتان خیلی کوتاه است توصیه می‌شود 
بیشتر از 40 سانت مو به آن اضافه نکنید. اگر مقدار زیادی مو با طول بلند به لابه‌لای موهایتان اضافه کنید فشار زیاد ناشی از وزن آن موجب ریزش موهای طبیعی‌تان خواهد شد. بعضی افراد نیز به‌دلیل کشش زیاد مو دچار سردرد می‌شوند. اینکه پس از چه مدت این موها از کف سر فاصله می‌گیرند، بستگی به رشد موهای شما دارد. به‌طور معمول موها در ماه  1.5 سانتی‌متر و در سال حدود 15 سانتی‌متر بلندتر می‌شوند؛ همچنین با افزایش سن سرعت رشد موها کاهش می‌یابد.

 فقط روزی یک بار
برای حفظ دوام اکستنشن از برس‌های مخصوص موهای اکستنشن‌ شده استفاده کنید. دانه‌های به کار رفته در این برس‌ها بسیار نرم و نازک هستند. برس‌هایی که سر دانه‌هایشان برجسته است باعث کشیده شدن اکستنشن می‌شوند. اگر موهایتان گره خورده است، شانه کردن را از پایین به بالا شروع کنید. 
سعی کنید
 روزی یک بار بیشتر موهایتان را شانه نکنید تا موهای تضعیف‌شده دیرتر بریزند. ریزش مو هنگام شانه‌ کردن و دوش گرفتن کاملا طبیعی است. اینها همان تارهایی هستند که به اکستنشن وصل نشده‌اند. فراموش نکنید هر فرد به‌طور طبیعی در روز صد تار مو از دست می‌دهد.

روش دوش گرفتن تان را تغییر دهید
بعد از اکستنشن قبل از شستن موها آنها را به‌خوبی شانه کنید تا تمام گره‌ها باز شوند. یک‌ مرتبه موهای خود را زیر دوش نبرید. سرتان را عقب بگیرید یا موهای‌تان را از فرق سر به دو نیمتقسیم کنید و آرام زیر دوش بروید. هرگز موقع شست‌وشو سرتان را زیر دوش یا در روشویی پایین نگیرید مگر اینکه فقط بخواهید جلوی موهایتان را بشویید. سپس به اندازه لازم از شامپو استفاده کنید اما موهایتان را مالش ندهید و تنها با دست آنها را از بالا به پایین فشار دهید تا کاملا تمیز شوند. سپس به همان روش قبلی زیر دوش آب رفته و کاملا آنها را آبکشی کنید. 
بعد از آن نیز 
حتما از نرم‌ کننده مو استفاده کنید اما مراقب باشید نرم‌ کننده به محل نصب اکستنشن نخورد. این کار باعث می‌شود اکستنشن‌ها شل شده و زودتر از موعد جدا شوند. بعد از حمام، سریع حوله را دور موهایتان بیندازید تا وزن اضافی آب از روی آن برداشته شود. به آرامی موها را درون حوله فشار دهید اما حوله را بالا یا پایین نکشید.

از حجم‌ دهنده‌ها استفاده نکنید
حتما از شامپوهای مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید زیرا محصولات معمولی اغلب حاوی مواد سیلیکونی هستند. این مواد چسب اکستنشن را شل می‌کنند. بهتر است اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند؛ در غیر این صورت می‌توانید از حرارت ملایم سشواراستفاده کنید. 
اول از همه 
قسمت‌های اکستنشن‌ شده را خشک کنید. سشوار را رو به پایین بگیرید و خیلی ملایم با استفاده از انگشت‌هایتان موها را از هم جدا کنید. سپس به آرامی آنها را شانه کنید. سعی کنید موهای خود را بیشتر از دوبار در هفته نشویید. بعد از حمام نیز می‌توانید از محصولاتتقویتی و نرم‌ کننده مو استفاده کنید. این محصولات را روی محل نصب اکستنشن به کار نبرید. همچنین تا جایی که می‌توانید از محصولات روغنی و محصولاتی که الکل دارند استفاده نکنید زیرا الکل موها را خشک می‌کند. بهتر است از شامپوهای حجم‌دهنده نیز استفاده نکنید زیرا این شامپوها کوتیکول‌های مو را بلند کرده و باعث گره خوردن موها می‌شود.

بعد از 3 ماه باز کنید
اگر کسی به شما گفت که می‌توانید موهای اکستنشن‌ شده خود را بدون مراقبت و ترمیم برای 6 ماه نگه دارید، حرف او را باور نکنید! موهای اکستنشن‌ شده به مراقبت مداوم نیاز دارند. باز شدن 1 یا 2 عدد از اکستنشن‌ها بعد از مدتی، طبیعی است. البته در برخی افراد تا 10 اکستنشن هم ممکن است از سرشان باز شود. برای جلوگیری از این موضوع باید حسابی مراقب آنها باشید. در واقع باید ماهی یک بار برای ترمیم آن به آرایشگر خود مراجعه کنید. اگر مراقبت‌های لازم را رعایت کنید، دوام آنها بیشتر شده و زیباتر می‌مانند. 

اکستنشن را 
نباید بیشتر از 3 ماه نگه داشت چون رشد مو پس از این مدت، باعث کرک شدن و گره خوردن موها می‌شود. جدا کردن اکستنشن‌ها نیز هیچ‌گونه درد یا کشیدگی‌ای نخواهد داشت. درد حین کار، نشانه این است که در روش کار مشکلی وجود دارد. چسب‌های تشکیل‌شده از کراتین به‌راحتی با مواد مخصوص حل‌ کننده از روی مو جدا می‌شوند. البته خودتان هم می‌توانید این مواد را تهیه کنید و در خانه این کار را انجام دهید. با این حال توصیه می‌شود این کار را به آرایشگرتان بسپارید.

این موها ویتامین جذب نمی‌کنند!
در اکستنشن می‌توان از موهای طبیعی و مصنوعی استفاده کرد. موهای طبیعی معمولا گران‌تر هستند اما درعوض نسبت به موهای مصنوعی، تنوع جنس و رنگ بیشتری دارند و ظاهر زیباتری به موها می‌دهند. درحالی‌ که موهای مصنوعی به‌راحتی با موهای طبیعی شما تناسب پیدا نمی‌کنند و زود کدر می‌شوند. همچنین دوام آنها در برابر حرارت کمتر است و زودتر آسیب می‌بینند. موهای اکستنشن‌ شده را می‌توانید مانند موهای طبیعی خودتان حالت دهید، اتو و سشوار بکشید و فر یا رنگ و کوتاه کنید. فقط سعی کنید زیاد آنها را روشن نکنید زیرا شفافیت خود را از دست می‌دهند. این موها مانند موهای طبیعی‌تان نمی‌توانند از داخل بدن ویتامین جذب کنند؛ به همین دلیل سریع‌تر آسیب می‌بینند. برای صاف یا فر کردن موها بهتر است از اتو مویی استفاده کنید که دارای دکمه تنظیم دما هستند. قبل از اتو کردن، موهای‌تان را به‌خوبی شانه کنید. سپس آنها را به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده و قبل از اتو کشیدن از اسپری محافظت‌کننده در برابر حرارت استفاده کنید. برای جلوگیری از خشکی مو بهتر است هر روز از این اتوها استفاده نکنید.

 قبل از شنا ببافید
اگر می‌خواهید به مسافرت طولانی‌مدت بروید، قبل از آن یک بار به آرایشگر خود مراجعه کنید تا از وضعیت اکستنشن‌ها مطمئن شوید. برخی اکستنشن‌ها در هوای خیلی گرم دوام‌شان را از دست می‌دهند. 
اگر می‌خواهید در آب استخر یا دریا شنا کنید بهتر است 
سر خود را زیر آب نبرید. زیرا کلر و نمک باعث خشکی و مات شدن موها می‌شوند؛ در غیراین صورت بهتر است به موهای خود، محصولات مرطوب‌ کننده بزنید و از کلاه شنا استفاده کنید تا موها به هم گره نخورند. اگر هم نمی‌خواهید از کلاه استفاده کنید، می‌توانید موهایتان را در پایین سر با کش ببندید و اضافه آن را ببافید. بعد از شنا نیز ابتدا با موهای بافته‌شده برای 5 دقیقه زیر دوش بروید تا تمام کلر یا نمک از آن شسته شود. سپس به‌آرامی بافت مو را باز کنید و به پایین موها کمی شامپو بزنید تا کش اول به‌راحتی از موها پایین بیاید. بعد از آن نیز تمام موها را با شامپو و نرم‌کننده شست‌وشو دهید.

اکستنشن، تغذیه مو را مختل می‌سازد
فشار زیادی که اکستنشن روی تنه و ریشه موهای طبیعی فرد وارد می‌سازد در دراز مدت می‌تواند موها را خشن و جنس آن را خراب کند و باعث از بین رفتن شادابی مو و ریزش آن شود. شاید ابتدا موها دچار ریزش نشوند اما به‌تدریج با طولانی شدن مدت اکستنشن، ریزش مو نیز بیشتر خواهد شد؛ مثال بارز این موضوع در آفریقایی‌هاست که موهایشان را بسیار محکم می‌بافند و در درازمدت دچار کم‌ پشتی و ریزش مو می‌شوند. اکستنشن نیز به‌ دلیل فشار زیادی که با بافتن و بستن مو ایجاد می‌کند، تغذیه مو را مختل می‌سازد. مو برای ادامه حیات نیاز به تغذیه دارد و بستن زیاد مو باعث می‌شود تغذیه آن مشکل پیدا کند. زمانی که تغذیه مو مختل می‌شود، ابتدا لطافت و شادابی مو از بین رفته و بعد دچار ریزش می‌شود.

5 اشتباه بزرگ در آرایش که زشت تان می کند

5 اشتباه بزرگ در آرایش که زشت تان می کند - ا

5 اشتباه بزرگ در آرایش که زشت تان می کند - آکا
چند سال پیش رژ لب براق جایگزین رژ لب سنتی شد چرا که استفاده از آن آسان و سریع بود ،این رژها با ایجاد درخشش و شفافیت حتی روی خنثی ترین آرایش ها ، باعث ایجاد یک آرایش طبیعی می شوند . هیچ چیزی بیشتر از یک مرد...
5 اشتباه بزرگ در آرایش که زشت تان می کند - آکا
چند سال پیش رژ لب براق جایگزین رژ لب سنتی شد چرا که استفاده از آن آسان و سریع بود ،این رژها با ایجاد درخشش و شفافیت حتی روی خنثی ترین آرایش ها ، باعث ایجاد یک آرایش طبیعی می شوند .


هیچ چیزی بیشتر از یک مرد عاشق، موجب تغییر یک زن نمی شود و ... البته آرایش!. پس بیایید تا از این مزیت عاقلانه استفاده کنیم و از اشتباهات بزرگ دوری کنیم . اشتباهات زیادی هستند اما 5 تا از آنها فراگیرتر هستند ، حالا یکی پس از دیگری ....

1 - تونر ( کرم پودر ) با رنگ نادرست
زنی که از رنگ نادرست استفاده می کند به راحتی در میان جمع قابل تشخیص است، چرا که یقه بلوزش همیشه رنگی و کثیف است ! این نشان دهنده آن است که او برای مطابقت رنگ چهره و بدن مقداری از کرم پودر را به گردن خود نیز مالیده است !

به یاد داشته باشید ، در صورتی که پایه آرایش موجب تغییر رنگ پوست صورت شما شود ، رنگ اشتباه را انتخاب کرده اید. رنگ تونر درست ، دقیقا باید با رنگ پوست منطبق باشد. برای انتخاب درست شما باید کمی از تونر را در امتداد خط چانه مالیده وخوب پخش کنید و نتیجه را در آینه و در روشنایی طبیعی ببینید. رنگ درست رنگی است که با رنگ اصلی صورت شما تفاوت نداشته باشد.

توجه : محصولات با ته رنگ زرد با اکثر پوست ها همخوانی دارند، برخلاف رنگ های گلگون. اگر در انتخابتان تردید دارید، رنگ زرد را انتخاب کنید .

 2 - سایه های سرخ
اغلب زنان در آرایش خود از سایه های قرمز برای پلک استفاده می کنند . این کار را نکنید! رنگ های صورتی و قرمز ، انتخاب خوبی برای پلک های متحرک نیست !

سایه های رنگی چشم را گریان، خسته و از پا افتاده جلوه می دهند . اگر ایده آرایش "ساده" برای شما دوست داشتنی است پس ترکیبی از سایه های با ته رنگ بژ یا طلایی بخرید . این برای شما نگاه زیبایی به ارمغان می آورد.

سایه ها برای استفاده روزانه بسیار سودمند هستند و شما می توانید با استفاده از آنها به راحتی چشم خود را شکیل کنید، البته برای یک آرایش ایده آل شما باید رنگ مناسب را انتخاب کنید..

3 - خط لب دقیق
استفاده از خط لب دو یا سه درجه تیره تر از رژ لب، اصلا طبیعی نیست و تازه دیگر مد هم نیست ! با این شکل خط لب یک دایره دور لب می گذارید مثل اینکه تازه یک فنجان قهوه خورده باشید و فراموش کرده باشید دور لبتان را با دستمال پاک کنید.

برای یک آرایش طبیعی سعی کنید تا از یک خط لب همرنگ یا یک درجه تیره تر از رژتان استفاده کنید . خط لب را بعد از استفاده از رژ بکشید و نه قبل از آن ! از یک برس مخصوص برای محوکردن خطوط استفاده کنید.

 4 - برق لب فراوان
چند سال پیش رژ لب براق جایگزین رژ لب سنتی شد چرا که استفاده از آن آسان و سریع بود ،این رژها با ایجاد درخشش و شفافیت حتی روی خنثی ترین آرایش ها ، باعث ایجاد یک آرایش طبیعی می شوند . با این حال ، زنان شروع کردند به استفاده بیش ازحد از آن . پس، به یاد داشته باشید، فلسفه " هر چه بیشتر ، بهتر" در اینجا کار نمی کند. یک لایه براق روی لب فریبنده است اما 3-4 تا مبتذل است!

برخلاف رژلب معمولی ، رژهای براق لب ها را حجیم تر می کند و جلوه طبیعی آن را حفظ می کند . دلیلی که باعث شده در میان دختران محبوب شود اینست که لب های لطیف نشانی از طراوت و جوانی است . زنان مسن تر نیز به این دلیل عاشق این محصولات هستند که چین و چروک های ریز دور لب را می پوشاند .

5 - ابروهای نقاشی شده
ابرو باید مرتب بوده و شکل مشخصی داشته باشد، اگر چه برخی زنان آن را بسیار پررنگ می کنند، نقاشی شده مثل کاریکاتور ! رسم دقیق یک ابروی مشخص با یک مداد ابرو کاریست که یا از روی عجله انجام می شود و یا از روی جهالت !

اگر شما تاکنون با این واقعیات مواجه نشده اید پس شما آرایش خوبی دارید . اما اگر برخی از این ویژگی ها برای شما آشنا هستند، وسوسه خود را کنترل کرده و سعی کنیدتا حرفه ای آرایش کنید

چند پیشنهاد آرایشی برای پوشاندن عیب های صورت تان

با پیشنهادات زیر می توانید درک بهتری نسبت به آرایش درست پیدا کنید و عیوب احتمالی چهره خود را بپوشانید.

اگر هر شخص یک آرایشگر ماهر در اختیار داشته باشد. آن وقت برای رفتن به مراسم مختلف دیگر با مشکل مواجه نمی‌شود. اما برعکس اشخاص مشهور و هنرپیشه‌های معروف افراد عادی چنین امکانی ندارند و باید از وسایل شخصی و هنر خودشان استفاده کنند. پس توصیه‌های زیر می‌توانند مفید باشند.
درس اول

در زدن رژگونه زیاده‌روی نکنید

قرمز کردن بیش از حدگونه، قیافه شما را پیرتر نشان می‌دهد. به‌جای آن رنگ گونه‌ها باید کاملاً ملایم باشد. وقتی می‌خواهید رنگ رژگونه را انتخاب کنید به دنبال چیزی بگردید که رنگ پوستتان را طبیعی نشان دهد. برای استفاده از رژگونه ابتدا برس آن را به رژگونه آغشته کرده سپس از خط رویش مو شروع کنید و سمت جلوی گونه پیش بروید. اگر از رژگونه‌های کرمی استفاده می‌کنید باید آن را نوک انگشت زده و به‌صورت ضربه‌های کوچک از گونه شروع کنید و به سمت خط رویش مو بروید.


 

درس دوم

رنگ لب‌ها را با بقیه صورت متعادل کنید

یک اشتباه معمول‌ست کردن رنگ رژلب و سایه چشم است اگر می‌خواهید لب‌هایتان درشت‌تر به‌ نظر برسد رنگ بقیه لوازم آرایشی را در صورتتان کمرنگ کنید. برعکس اگر هم می‌خواهید چشم‌هایتان درشت‌تر به‌نظر برسند رنگ لب‌هایتان را کمتر کنید برای داشتن لب‌هائی طبیعی‌تر، از رنگ‌های ملایم استفاده کنید. البته می‌توانید کلاً از زدن رژلب بگذرید و به‌جای آن از همان خط لب استفاده خط لب استفاده کنید و لب‌ها را با آن رنگ بزنید فقط با نوک انگشت یا برس مخصوص رژلب، خط لبتان را محو کنید و آن را با رنگ کل لب مخلوط کنید.


 

درس سوم

نسبت به استفاده از سایه چشم شجاع‌تر باشید

تنها قسمتی از صورت که می‌توان آن را مرتباً امتحان کرد چشم است. ابتدا از رنگ‌های روشن و ملایم به مقدار کم استفاده کنید. سپس آرام‌آرام کمی به غلظت آن بیفزائید. ابتدا از رنگ پایه که باید طبیعی و نزدیک به رنگ پوستتان باشد استفاده کنید. با این کار زمینه را برای سایه‌ای زیبا و ماندگارتر آماده می‌کنید. پس از زدن رنگ پایه، با استفاده از برس مخصوص سایه رنگ غلیظ‌تر را بالا و روی خط مژه بزنید.


نکته اصلی : 
بهتر است از گوشه بیرونی چشم شروع کنید و سایه را به سمت داخل بزنید.


درس چهارم

همیشه می‌توانید از ته رنگ طلائی استفاده کنید

بعد از گذراندن یک روز کاری خسته کننده خانم‌ها با شور و شوق باز هم به سراغ رنگ‌های برنزه‌ای می‌روند که در تابستان استفاده می‌کردند. حقیقت این است که برنزه کننده‌ها ـ هرچند ناچیز ـ در طول سال با ته رنگ براق و درخشان، خود قابل استفاده هستند. این نکته‌ای است که حالا و در فصل پائیز ممکن است از چشم بسیاری دور بماند.


نکته اصلی : 
می‌خواهید بدون برنزده کردن، در تمام طول سال درخشان و براق باشید. برای این موضوع ابتدا یک لایه نازک سایه‌ای با ته رنگ برنز به پلک‌ها بمالید. سپس رژگونه برنز بزنید و رژلب طلائی بمالید.


 

درس پنجم

پنکک‌تان را بشناسید و به مقدار بسیار کم از آن استفاده کنید

پنکک مناسب روی کرم پودر می‌خوابد و درخشش پوست را پس از استفاده از کرم پودر کم می‌کند. پنکک‌های پودری نرم روی اکثر پوست‌ها، خوب می‌خوابد، به غیر از پوست‌های نسبتاً چرب که بهتر است از پنکک‌های سفت استفاده کنند. بهتر است از پودرهائی استفاده کنید که از رنگ پوسستان ملایم‌تر و روشن‌تر باشند چرا که در طول روز با جذب روغن پوست رنگ‌شان به تدریج تیره می‌شود.


 

درس ششم

کرم پودر و اصل صورت باید طبیعی به‌نظر برسد

معمولاً کرم پودرها که اصل و پایه آرایش هستند درست استفاده نمی‌شوند، اما می‌تواند این گونه نباشد. باید کرم پودر را با نوک انگشتبه روی پوست صورتی که از قبل مرطوب کننده به آن زده شده، بمالید (که اصل و اساس نرمی پوست است مخصوصاً در روزهای سرد زمستان). این کار باعث می‌شود کرم پودر یک دست روی پوست بخوابد و شیار شیار نشود و اطلسی رنگ به‌نظر برسد.


 

درس هفتم

خط چشم‌ها را بشناسید

خط چشم‌ها چه مدادی باشند، چه مایع باید در استفاده از آنها دقت کرد. چیزهائی که باید به یاد داشته باشید خط چشم را باید بعد از زدن سایه بکشید و باید تا حد ممکن، خط چشم نزدیک باشد. اگر نمی‌توانید خط چشم‌تان را صاف بکشید بهتر است از نوع مدادی آن استفاده کنید.


 

آرایش ابرو

روبروی آینه به گوشه چشمتان جائی که به بینی نزدیک است به دقت نگاه کنید. سپس با کمک مداد آرایشی یا سایه ابرو یا یک قلم تیز و باریک از گوشه چشم تا جائی که به ابرو می‌رسید یک علامت بزنید. همین کار را با چشم دیگر نیز بکنید.


حال اگر در این قسمت یعنی بالای پلک به سمت بینی مو وجود دارد آن را به کمک موچین بردارید اما مراقب باشید خط ابرویتان را خالی نکنید. اما اگر خط ابرویتان به خودی خود کم مو بود باید با مداد یا سایه ابرو آن را پر کنید.


سپس خط‌کش یا برس آرایشی نسبتاً بلند و باریکی را بردارید و یک سر آن را روی نوک بینی‌تان بگذارید و سر دیگر آن را طوری روی ابرو قرار دهید که وقتی درون آئینه مستقیم نگاه می‌کنید روی عنبیه‌تان را بپوشانید و با نقطه تلاقی ابرو و بینی یک مثلث قائم‌الزاویه تشکیل دهد. این درست نقطه کمان ابروی شماست که بعد از آن ابرو به سمت پائین می‌رود. می‌توانید برای بیشتر شدن کمان، موهای زیر آن را بردارید اما از قسمت بالای آن کم نکنید. دوباره با کمک همان خط‌کش از نوک بینی تا گوشه بیرونی چشم یک خط فرضی رسم کنید. نقطه تلاقی خط و ابرو دقیقاً انتهای ابرو است.


خانم ”رولیف“ برای زیباتر شدن ابرو نقاط خالی آن را با کمک سایه ابرو یا تاتوی موقت پر می‌کند، طوری که کمان ابرو حالت طبیعی خود را حفظ می‌کند. حتی به گفته وی ابروهای روشن نیز باید با کمک سایه ابرو کاملاً پر شوند. بهتر است این سایه خاکستری مایل به قهوه‌ای باشد.


از رنگ مشکی هیچ‌گاه استفاده نکنید چون ابرو به نظر مصنوعی می‌آید. برای پوست‌های روشن می‌توان از سایه‌های خاکستری مایل به قهوه‌ای که در آن کمی قرمزی یا رنگ سبز وجود دارد استفاده کرد و خانم‌هائی با پوست تیره می‌توانند از سایه‌های قهوه‌ای تیره‌تر استفاده کنند. اگر انجام تمامی این‌ها برایتان مشکل است اولین بار ابروهایتان را به دست متخصص بسپارید. پس از آن برداشتن و شکل دادن به ابرو برایتان آسان‌تر می‌شود.

علت جوش زدن بعد از اصلاح صورت خانمها


علت جوش زدن بعد از اصلاح صورت خانمها 

 علت جوش زدن بعد از اصلاح صورت خانمها
 

جوش زدن بعد ازاصلاح صورت درخانمها

علت جوش زدن بعد از اصلاح صورت در خانمها چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟ با ما در این مقاله همراه باشید.

علت جوش زدن بعد از اصلاح صورت در خانمها چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

هر گونه ضربه و تروما به پوست می‌تواند باعث التهاب شود. چون با اصلاح صورت مو از ریشه کنده می‌شود می‌تواند در همان قسمت باعث التهاب شود و بصورت جوش خود را نشان دهد. پوست افراد به ضربه وارده واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. یعنی یک ضربه همانند در پوست دو نفر واکنش یکسانی ندارد که مربوط به حساس بودن پوست افراد می‌باشد.

در ضمن در پوست افراد متفاوت میکروبهای مختلفی وجود دارد که فلورای طبیعی پوست می‌باشند و در مواقع طبیعی هیچ گونه مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند ولی در مواقعی که پوست به دلایلی آسیب ببیند این میکروبها تزاید پیدا کرده و باعث عفونت در همان ناحیه می‌شوند. میکروبهای خاصی از قبیل استافیلوکوک طلائی در این مواقع بیشتر باعث عفونت می‌گردند.

بهتر است قبل از اصلاح پوست صورت با محلولهای استریل کننده از قبیل الکل هفتاد درجه تمیز شود و اگر هنوز التهاب ایجاد می‌شود از کرمهای ضد التهاب از قبیل هیدروکورتیزون مصرف شود.

علت جوش زدن بعد از اصلاح صورت خانمها


علت جوش زدن بعد از اصلاح صورت خانمها 

 علت جوش زدن بعد از اصلاح صورت خانمها
 

جوش زدن بعد ازاصلاح صورت درخانمها

علت جوش زدن بعد از اصلاح صورت در خانمها چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟ با ما در این مقاله همراه باشید.

علت جوش زدن بعد از اصلاح صورت در خانمها چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

هر گونه ضربه و تروما به پوست می‌تواند باعث التهاب شود. چون با اصلاح صورت مو از ریشه کنده می‌شود می‌تواند در همان قسمت باعث التهاب شود و بصورت جوش خود را نشان دهد. پوست افراد به ضربه وارده واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. یعنی یک ضربه همانند در پوست دو نفر واکنش یکسانی ندارد که مربوط به حساس بودن پوست افراد می‌باشد.

در ضمن در پوست افراد متفاوت میکروبهای مختلفی وجود دارد که فلورای طبیعی پوست می‌باشند و در مواقع طبیعی هیچ گونه مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند ولی در مواقعی که پوست به دلایلی آسیب ببیند این میکروبها تزاید پیدا کرده و باعث عفونت در همان ناحیه می‌شوند. میکروبهای خاصی از قبیل استافیلوکوک طلائی در این مواقع بیشتر باعث عفونت می‌گردند.

بهتر است قبل از اصلاح پوست صورت با محلولهای استریل کننده از قبیل الکل هفتاد درجه تمیز شود و اگر هنوز التهاب ایجاد می‌شود از کرمهای ضد التهاب از قبیل هیدروکورتیزون مصرف شود.

بهترین روش اصلاح صورت

بهترین روش اصلاح صورت خانم ها  موی صورت در تقریباً همه خانم ها کم و بیش دیده می شود. اگر تعداد آنها کم، کرکی و بور هستند بهتر است که کاری به آنها نداشته و یا گاهی آنها را با ملایمت و رعایت اصول بهداشتی بند بیندازیم و یا با قیچی نوک تیز از روی پوست قیچی کنیم.
اگر تعداد آنها زیاد، مشکی و ضخیم هستند، بهترین راه مراجعه به متخصص پوست و مو و متخصص غدد داخلی و تعیین علت بروز و سپس درمان مناسب دارویی است و همزمان با درمان می توان از لیزر برای رفع دائمی آنها استفاده کرد. استفاده از تیغ صورت تراشی راه بدی نیست و آسیبی هم به پوست وارد نمی کند ولی از نظر روانی و احساسی برای خانم ها مشکل است که اینکار را انجام دهند. کرم های موبر (حتی موبر مخصوص پوست صورت) معمولاً باعث بروز واکنش های حساسیتی می شوند. اپی لیدی بدترین راه برای برداشتن موهای صورت است با وجود اینکه تبلیغات در مورد این وسیله بسیار زیاد، فریبنده و وسوسه آمیز می باشد.
در کل هر وسیله ای که موها را از روی پوست می کند (مثل بند انداختن، کرم موبر، اپی لیدیو موم و غیره) ممکن است موجب بروز جوش و التهاب پوست گردد و در دراز مدت تغییرات رنگدانه ای بصورت لک 

میریام فارس



میریام فارس

نام کامل:میریام فارس

شهرت:میریام فارس 

محل تولد:لبنان 

تاریخ تولد:may 3th 1983 

ایمیل آدرس:info@myriamfaris.com 

میریام متولد جنوب کشور لبنان هستشو هم اکنون با خانواده خود در نیو روضة در شهر بیروت زندگی میکند. 

میریام دو خواهر دارد که میریام خواهر وسطی بین این دو هستش. 

میریام بجز آنکه یک خواننده خوب و زیبا هست یک بالرین هم هست که خیلی زیبا باله می رقصد.

میریام فارس

میریام فارس

میریام فارس

میریام فارس

میریام فارس خواننده زن لبنانی +عکس و بیوگرافیمیریام فارس

روش استفاده از میوه‌ها برای پوست


روش استفاده از میوه‌ها برای پوست

روش استفاده از میوه‌ها برای پوست

 

ماسک میوه را باید بعد از اینکه پوست صورت را از مواد آلوده و چربی‌ها و سلول‌های مرده پاک کردید استفاده کنید. البته یادتان هم باشد که پس از انجام بخور، آن هم فقط با آب، ماسک‌ها تاثیر بهتری دارند. برای گرفتن راهنمایی و آموزش استفاده از انواع ماسک میوه ها این مطلب را بخوانید.

 

 

بخور صورت

 

برای بخور صورت می‌توانید از دستگاه‌هایی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد استفاده کنید. اما اگر تمایلی به خرید دستگاه نداشتید، آب را در یک قابلمه جوش بیاورید و پس از آن با ملافه‌ای روی سر خود بیاندازید و صورتتان را روی بخار آب بگیرید. 5 تا 7 دقیقه بخور صورت با بخار آب کافی است.

 

 

طرز استفاده از ماسک میوه

 

برای اینکه میوه به خوبی جذب پوست شود بهتر است از ورقه‌های نازک میوه یا از میوه رنده شده استفاده کرد که در این صورت مواد درون میوه راحت‌تر و سریعتر جذب پوست می‌شوند.

 

بهتر است برای اینکار میوه را همراه پوستش که خواص دیگری نیز درون آن وجود دارد، استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر از میوه هسته‌دار یا دانه‌دار استفاده می‌کنید، هسته‌ها و دانه‌های آن را از میوه جدا کنید. این کار را باید بر روی تمام قسمت‌های پوست صورت و به طور هماهنگ و یکدست انجام دهید و بهتر است در این زمان آسوده و فارغ از هر کاری با اعصابی راحت دراز بکشید و استراحت کنید. پس از گذشت مدت زمان لازم (کمتر از یک ساعت) بهتر است مواد را از روی صورت پاک کرده و صورت را با آب نیمه‌گرم فقط در حدی که مواد از روی صورتمان پاک شوند، بشوییم.

 

 

انواع ماسک‌‌های میوه

 

 

ماسک خرما

 

یک عدد خیار با پوست، یک تکه سیب‌زمینی خام با پوست، یک قاشق غذاخوری جوانه ماش، دو قاشق غذاخوری ماست پرچرب و یک عدد خرمای بدون هسته را با هم در مخلوط کن بریزید و میکس کنید. بعد بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه ماسک روی صورت بماند و سپس با آب ملایم بشویید. این ماسک یک التیام‌دهنده موثر است و افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند از این ماسک یک تا دوبار در ماه استفاده کنند

 

 

ماسک آناناس

 

یک چهارم از یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظی در بیاید. سپس به اندازه 3 قاشق غذاخوری الکل طبی و 3 قاشق روغن آفتابگردان به آن بیفزایید. حال روزی یک بار، هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، این مخلوط را به صورت ماسک روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک تأثیر جالبی بر جوش‌های غرور به ویژه گلوله‌های چربی زیر پوستی دارد.

 

 

ماسک هلو

 

یکی از بهترین ماسک‌های پوست صورت را می‌توانید از هلو تهیه کنید. کافی است سه یا چهار هلوی تازه را بشویید و هسته آنها را خارج کنید. لازم نیست پوست هلوها را بکنید. هلوها را له کنید و با یک زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم کاملا مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید. این ماسک در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار مؤثر است.

 

 

ماسک گلابی

 

یک گلابی رسیده را خرد کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده بسیار مفید است.

 

 

ماسک لیموترش

 

آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم‌مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید و روی پوست صورت خود بمالید و ماساژ دهید و ۱۵ دقیقه بعد آن را بشویید. این ماسک برای پوست‌های خشک مفید است.

 

 

ماسک پرتقال

 

یک پرتقال را پوست بکنید. هسته‌ها و پوست‌های نازک پره‌های آن را جدا کنید و روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش‌های غرور جوانی مؤثر است ولی افرادی که پوست خشک دارند نباید آن را مصرف کنند.

 

 

ماسک سیب

 

نصف سیب را رنده کرده و با یک قاشق چایخوری ماست و یک قاشق چایخوری آرد جو دوسر و ۲ قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید و نیم ساعت روی پوست تان بمالید. این ماسک همانند پیلینگ عمل می‌کند و به پاکسازی پوست می‌پردازد. برای نتیجه مطلوب هفته‌ای یکبار از آن استفاده کنید.

 

 

ماسک آلوی قرمز

 

برای تهیه ماسک آلوی قرمز، کافی است هسته آلوی قرمز را درآورید و سپس آلوها را له کنید و چند قطره روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و سپس به مدت ۲۰ دقیقه آن را روی پوست بمالید و آنگاه با پنبه آغشته به گلاب آن را پاک کنید.

 

 

ماسک هویج

 

ماسک هویج نیز بوسیله آب هویج تهیه می شود. برای این منظور مقداری آب هویج را با ماست مخلوط کنید و با انگشت روی پوست بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.

 

 

ماسک خیار

 

دو عدد خیار را در آب بپزید و بعد از اینکه کاملا سرد شد، آن را له کنید و بصورت ماسک روی صورت بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک برای پوست‌های خشک، معمولی و چرب مناسب است.

 

 

ماسک زردآلو

 

چند عدد زردآلوی رسیده را له کنید و چند قطره روغن بادام شیرین روی آنها بچکانید. سپس خوب آنها را مخلوط کرده و ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید. سپس با آب نیم گرم بشویید و با گلاب ماساژ دهید.

 

 

ماسک موز

 

خمیری از موز به همراه ماست و یا به تنهایی ماسک بسیار مؤثری برای برطرف کردن لک صورت است. برای از بین بردن لکه های دستانتان، یک تکه موز کال را روی آن بمالید. به علاوه می‌توانید چند قطره روغن نارگیل یا زیتون و یا کمی عسل روی خمیر موز رسیده بریزید و کرم مناسب دست یا صورت تهیه کنید.

 

 

ماسک گوجه فرنگی

 

یک گوجه فرنگی را دو نصف کنید و دو نیمه را با حرکتی دایره وار روی صورت بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورتتان را بشویید. یک قاشق غذاخوری آب لیمو، ۲ قاشق غذاخوری خامه و ۳ قاشق آب گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از حمام آن را روی پوست صورتتان بمالید. این کرم برای پوست چرب بسیار مفید است.

از بین بردن تیرگی های جای جوش صورت

از بین بردن تیرگی های جای جوش صورت

از بین بردن تیرگی های جای جوش صورت www.taknaz.ir

 

درمان تیرگی پس از التهاب ناشی از آکنه مشکل و طولانی است و برای حصول نتایج مورد قبول  12-6 ماه وقت لازم است.

 

استفاده روزانه از ضد آفتابهای با طیف وسیع بخش مهم درمان است. انواع متفاوتی از کرمهای موضعی در درمان تیرگی پس از التهاب استفاده می شود که شامل کرمهای هیدروکینون، ترتینوئین، اسید گلایکولیک وآزلائیک اسید است.

 

استفاده از پیلینگهای شیمیایی در بدست آوردن نتایج عالی مؤثر است. سایر درمانها شامل استفاده از تری کلرواستیک اسید، کرایوتراپی سطحی با نیتروژن مایع می باشد که البته در افراد با پوست تیره به دلیل احتمال ایجاد اسکار بهتر است انجام نشود.

 

استفاده از کرمهای پوشاننده برای مناطق درگیر نیز می تواند از لحاظ ظاهری برای فرد مؤثر باشد. رتین آلدئید به همراه اسید گلیکولیک می تواند در درمانهای تیرگی پس از التهاب در مورد جوش صورت استفاده شود.همچنین لیزر فرکشنال Co2 , ND:Yag نیز مفید است.

برای تقویت و جلوگیری از ریزش موهایمان چه بخوریم؟


برای تقویت و جلوگیری از ریزش موهایمان چه بخوریم؟

برای تقویت موهایمان چه بخوریم

 

هر کسی آرزو دارد موهایی زیبا و درخشان داشته باشد و شاید به همین دلیل هر روز انواع جدید شامپو و تقویت‌کننده‌ موها را در بازار می‌بینیم. پژوهشگران آمریکایی می‌گویند تغذیه مناسب می‌تواند بهترین راه برای جلوگیری از ریزش موها و تقویتشان شود...

 

آنها معتقدند حبوبات، منبع خوبی از ویتامین B6، روی، گوگرد و اسیدفولیک هستند و تمام این ریزمغذی‌ها می‌توانند به تقویت ریشه موها کمک کنند. گوشت بوقلمون نیز پروتئین و آهن فراوانی دارد و مصرف آن می‌تواند استحکام ریشه موها را در پی داشته باشد. بنابراین نقش تغذیه در جلوگیری از ریزش موها بسیار مهم‌‌تر از استفاده از مواد شیمیایی است. به همین دلیل به سراغ دکتر سعید حسینی، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران رفتیم تا اطلاعات بیشتری را درباره ارتباط تغذیه و ریزش مو به دست بیاوریم.

 

 

آقای دکتر! آیا ریزش مو به تغذیه، مربوط است؟

 

صددرصد! اصولا موهای ما برای رشد به انرژی و درشت‌مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها نیاز دارند. یعنی اگر فردی دچار سوءتغذیه ناشی از کمبود پروتئین یا انرژی باشد، به دلیل کمبود درشت‌‌مغذی‌ها دچار ریزش مو می‌شود. کمبود ریزمغذی‌هایی مانند ویتامین‌های گروه B، آهن و روی هم می‌توانند ریزش مو را در پی داشته باشند.

 

بنابراین اگر فردی به اندازه کافی غذا بخورد، دیگر دچار ریزش مو نمی‌شود؟

 

اینطور نیست. ممکن است یک نفر از منابع انرژی و پروتئین کافی در طول روز بهره‌مند شود یا حتی بیشتر از نیازش هم دریافت داشته باشد اما در مجموع، سطح آهن، روی یا ویتامین‌های گروه B در بدنش پایین باشد و در نتیجه به ریزش مو مبتلا شود.

 

 

منظور شما این است که افراد چاق هم دچار ریزش مو می‌شوند؟!

 

بله، بگذارید موضوع را کمی ساده‌تر بگویم؛ برخی افراد در اثر پرخوری و دریافت انرژی مازاد،‌ دچار افزایش وزن و چاقی می‌شوند اما چون انرژی را با خوردن بی‌اندازه مواد غذایی مختلف به دست می‌آورند، بنابراین ممکن است مشکلی مانند بر هم خوردن تعادل هورمون‌ها در بدنشان به وجود آید و معمولا این به هم ریختگی هورمون‌ها بیشتر به نفع هورمون‌های مردانه است. با بالا رفتن سطح هورمون‌های مردانه نیز مشکلی مانند ریزش مو برای فرد چاق پیش می‌آید.

 

 

تفاوت ریزش موی مستقیم و غیرمسقیم در اثر عوامل تغذیه‌ای چیست؟

 

در این نوع ریزش موی (غیرمستقیم)، برخلاف ریزش موی مستقیم، تعادل هورمون‌های بدن به هم می‌ریزد و ممکن است خانم‌ها در کنار ریزش مو از مشکلات دیگری مانند بی‌نظمی در قاعدگی، ایجاد موهای زائد یا حتی کیست هم رنج ببرند. اولین توصیه متخصصان پوست و مو به چنین افرادی، کاهش وزنشان است. بنابراین می‌توان گفت که به‌طور کلی در رژیم‌های غذایی هرگونه عدم تعادل چه در مصرف انرژی، چه پروتئین و چه ریزمغذی‌ها که همان ویتامین‌ها هستند، ریزش مو را به دنبال خواهد داشت.

 

آقای دکتر! خیلی وقت‌ها به افرادی که قصد رژیم گرفتن دارند توصیه می‌شود برنج را از رژیم غذایی‌شان حذف نکنند چون دچار ریزش مو می‌شوند. آیا این ادعای درستی است؟

 

در درجه اول باید بگویم که در هیچ رژیم اصولی و علمی‌ای، برنج و به‌طور کلی کربوهیدرات‌ها حذف نمی‌شوند. اینکه خیلی‌ها می‌گویند حذف برنج باعث ریزش مو می‌شود، بیشتر به این دلیل است که برنج منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B است. در رژیم‌های غیرعلمی که معمولا افرادی که متخصص تغذیه نیستند، آنها را تجویز می‌کنند، برنج و سایر کربوهیدرات‌ها مانند نان و ماکارونی از برنامه غذایی حذف می‌شوند. در این رژیم‌های غیراصولی بیشتر مواد غذایی پروتئینی گنجانده می‌شود. در این صورت، چون خود فرد در دوران رژیم‌ از خوردن چربی‌ها هم پرهیز می‌کند، در نتیجه تعادل تغذیه‌ای‌اش به هم می‌ریزد و دچار عوارضی مانند ریزش مو خواهد شد.

 

 

پس چرا کسانی که رژیم پروتئینی می‌گیرند، خیلی زود لاغر می‌شوند؟

 

من نگفتم رژیم پروتئینی باعث لاغر شدن نمی‌شود. اتفاقا کسانی که فقط پروتئین مصرف می‌کنند، ممکن است خیلی هم زود لاغر شوند ولی چون این نوع کاهش وزن به صورت علمی و منطقی صورت نگرفته است، می‌تواند عوارضی مانند ریزش مو را در پی داشته باشد.

 

 

یعنی شما در رژیم افرادی که قصد لاغر شدن دارند، حتما برنج و سایر کربوهیدرات‌ها را می‌گنجانید؟

 

بله، حتما. ما در رژیم‌های اصولی، راه و روش درست غذا خوردن را به افراد می‌آموزیم و

هیچ یک از گروه‌های غذایی را حذف نمی‌کنیم. اگر برنج، نان یا ماکارونی از رژیم غذایی افراد حذف شوند، اولین اتفاقی که می‌افتد، همین ریزش مو است.

 

 

بنابراین افرادی که تحت?نظر متخصصان تغذیه رژیم می‌گیرند، دچار ریزش مو نمی‌شوند؟

 

به‌طور منطقی در جریان رژیم غذایی اصولی نباید ریزش مو اتفاق بیفتد اما ممکن است در اثر عدم تعادل هورمون‌ها در روزهای اول رژیم، یک ریزش موی جزئی پیش بیاید که این نوع ریزش مو طبیعی است و جای نگرانی ندارد و خیلی زود در ادامه روند رژیم‌درمانی از بین می‌رود و موها دوباره رشد طبیعی‌شان را پیدا می‌کنند.

 

 

پس چرا برخی از افراد حتی با داشتن یک رژیم غذایی درست و منطقی باز هم دچار ریزش موی شدید می‌شوند؟

 

خیلی از افراد برای غلبه بر استرس خود به غذا خوردن روی می‌آورند. یعنی غذا برایشان حکم دارو دارد. حالا چنین فردی اگر بعد از مدتی دچار اضافه وزن و چاقی شود و به متخصص تغذیه مراجعه کند و حتی یک رژیم منطقی هم بگیرد، باز ممکن است به ریزش مو مبتلا شود. به دلیل اینکه خود استرس یکی از دلایل ریزش مو به حساب می‌آید اگر متخصص تغذیه هنگام رژیم دادن، این نکته را در نظر نگیرد و داروی استرس چنین فردی که همان غذاست، از او گرفته شود، به احتمال زیاد بیمار به دلیل زمینه استرس و نه وجود اشکال در نوع رژیم غذایی‌، دچار ریزش مو می‌شود بنابراین گرفتن شرح حال پیش از دادن رژیم غذایی به بیمار اهمیت زیادی دارد.

 

 

آقای دکتر! لطفا منابع غذایی ویتامین B را که نقش پررنگی در جلوگیری از ریزش و تقویت مو دارند، معرفی کنید.

 

انواع جوانه‌ها، سبزی‌ها، گوشت‌هایی مانند گوشت قرمز یا ماهی، تخم‌مرغ و غلات منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B محسوب می‌شوند. در بین ویتامین‌های گروه B، بیوتین برای رشد و تقویت موها بسیار کمک‌کننده است. زرده تخم‌مرغ، گوشت و سبزی‌های برگ سبز تیره هم از بهترین منابع دریافت بیوتین به شمار می‌روند.

ندا احمدلو/پرسشی از دکتر سید سعید حسینی متخصص تغذیه و رژیم درمانی

منبع:سلامت
 
 
آقایون بخوانند در آرایشگاه های زنانه واقعاً چه می گذرد؟
تصاویری از مدلهای زیبای ابرو مناسب خانوم های جوان پسند
6 اشتباه رایج در آرایش چشم
عادتهای اشتباه در زیبایی
در 10 مرحله خود را آرایش کنید 
پاک کردن رنگ شرابی از روی مو
بیلبورد خلاقانه به اینا میگن رنگ مو
5 نکته طلایی فقط زن ها بخونند!!!
آرایش قدم به قدم چشم 
آرایش هم باعث زشتی می شود
سبزی که پوست شما را شفاف می کند
طرز ساخت ماسک گوجه فرنگی
با مصرف آنتی اکسیدان ها پوستی زیبا داشته باشید!!! 
خبری دیگر از سیگار کشیدن !!
آموزش تهیه ماسکهای زیبایی